Aventuri cu rent-a-car in vacanta

555827_607493439301544_1497442241_nDupa un an de munca asteptam cu nerabdare binemeritata vacanta, pe care, de data asta am vrut s-o facem memorabila. Scarbita de tot ceea ce se poate gasi pe plajele din tarisoara noastra, am ales, pentru al 4-lea an consecutiv, ca destinatie Grecia. Mai precis insula Skiathos, dintr-o Grecie care fascineaza orice pretentios cu tot ce are ea de oferit peisajele superbe, apa limpede precum cristalul, cu bisericutele cocotate intr-un varf de munte, minunatii maslini, ca sa nu mai vorbim de regimul mediteranean la care salivez numai gandindu-ma. Grecia in sine este o experienta deosebita care trebuie incercata macar o data in viata asta, iar cel mai bine se vede dintr-o masina inchiriata.

Dar, ca in orice alt colt de lume, experientele neplacute nu se fac asteptate. Ca la fiecare inceput de vacanta, ne-am planificat dinainte ce anume merita vazut pe insula Skiathos si care sunt posibilitatile care le are de oferit pentru a nu rata nimic. Zis si facut: ajunsi in paradisul Skiathos ne-am echipat rapid pentru plaja si ne-am indreptat cu pasi repezi catre oras pentru a ne achizitiona un vehicul, menit sa ne faca sederea pe insula cat mai confortabila.

Si de aici incep peripetiile. “Gasca” noastra de 8 persoane, proaspat formata inca de cand ne-am urcat in autocar, ne-am impartit prin tot oraselul pentru a afla preturi ale masinilor si ATV-urilor de inchiriat. Fiind aproape de sfarsit de sezon ne asteptam ca preturile sa fie ceva mai mici ca in plin sezon, dar ce am gasit a cam intrecut asteptarile noastre.

Dupa un mic sondat al “pietei”,  noi cei din gasca ne-am hotarat asupra unei firme rent-a-car cu preturi accesibile oricarui buzunar, firma amplasata in imediata apropiere a portului. locatie buna ne-am zis noi, deci trebuie sa fie firma serioasa, mai ales ca aveau ditai panoul cu preturile afisate pentru fiecare vehicul pe care-l ofereau de inchiriat. Si cum in Grecia orice se negociaza, am intrat si am inceput negocierile, dat fiind ca doream sa inchiriem o masina si doua ATV-uri. Foarte primitor si cu zambetul pe buze, putin frecandu-si palmele in ideea de cati bani o sa incaseze de la noi, grecu a inceput sa ne prezinte oferta, trebuie sa mentionez aici ca ne arata ce anume vehicule are disponibile, pe imensa placa afisata afara, cu preturi mici: ca de exemplu un peugeot 107 costa 19 euro pe zi, un ATV – 15 euro pe zi, un Suzuki Samurai – 23 euro pe zi. Ne-am hotarat repede ce dorim si ne-a poftit inauntru sa intocmeasca contractele. Nu pot sa va spun ce fete am avut cu totii cand am vazut  preturile reale pe care le si trecea grecul pe contract, respectiv pentru Suzuki Samurai in loc de 23 euro ne-a cerut 38 euro pe zi, iar pentru ATV in loc de 15 a cerut 20 pe zi. A urmat un moment in care toti amutisem, pur si simplu nu ne venea sa credem, dupa ce tot am insistat afara cu intrebari de genu: “asta e pretul, da? asta afisat aici” si el ne raspundea: “da, asta e pretul!” Apoi, va dati seama, nu puteam lasa lucrurile sa ramana asa, ne-am cerut permisele inapoi sa plecam mai departe insa grecul, pozibil dus in eroare de mica pauza pe care am facut-o din cauza socului preturilor, tot insista, ca p-alea le-am vrut, acum sa le luam… Doar ca noua, la toti ne revenisera glasurile si am inceput care mai de care sa-i batem obrazul ca una afiseaza afara si alta ofera inauntru, pe principiul “pe afara vopsit gardu, inauntru leopardu’”. Vazand ca nu are incotro, ne-a dat repejor permisele inapoi, lasandu-ne sa ne vedem de drum.

Care drum nu a fost prea lung pana la urmatorul rent-a-car, pe aceeasi straduta in imediata apropiere de port, cu preturile corecte afisate de data asta doar inauntru si unde am mai si putut sa negociem. Astfel, Suzuki Samurai l-am inchiriat cu 30 euro pe zi, iar ATV-urile cu 15 euro pe zi si pot sa va spun ca ne-am facut vacanta de vis cu ajutorul lor.

Concluziile, dragii mei, le puteti trage si singurei. Eu o sa va zic doar atat: pentru o vacanta reusita e musai sa dispui de un mijloc de transport, iar cel mai simplu mod pentru asta e sa-ti inchiriezi fie o masina sau un ATV, insa incercati sa nu va lasati pacaliti de tot felul de escroci care, dupa cum am constatat, se inmultesc in toata lumea, nu doar la noi.

Lasă un răspuns

