Noul cod rutier, vechi mentalitati

noul-cod-rutier-2013Cineva spunea ca este infinit mai greu sa intelegi decat sa judeci pe cineva. Fara a judeca in mod deosebit noul cod rutier supus dezbaterii publice, nu poti sa nu remarci aceleasi mentalitati desuete, aceleasi idei, ar spune unii, “comuniste”.

Romania ajunsa in cele mai negre “topuri” datorate evenimentelor rutiere, vrea sa iasa “frumos” din aceasta situatie, dar solutiile sunt intradevar importate din… secolul 19. Mai lipseste din noul cod rutier un articol care sa sublinieze ca o viteza peste 50 km/h dauneaza grav sanatatii.

Probabil, multe sectoare vor avea de suferit daca acest nou cod rutier va fi adoptat asa cum a fost prezentat initial si daca nu vor exista schimbari esentiale in primul rand in modul de gandire al legiuitorului care, odata pentru todeauna ar trebui sa nu mai considere din start ca, cetateanul este prezumtuiv vinovat.

Paradoxal, printre multe alte neajunsuri, chiar si sectorul de rent-a-car va avea de suferit. Deja, firmele serioase de inchirieri auto din Bucuresti incearca sa faca lobby pentru modificarea proiectului de lege. Acest lucru nu este usor iar punctual de vedere extrem de rigid al autoritatilor competente care bat moneda cu statisticile din ultimii ani, face din acesta actiune o misiune aproape imposibila.

Lipsa de imaginatie si educatie atat psihologica cat si economica a celor care lucreaza la acest proiect de lege, precum si lipsa de flexibilitate si imaginatie, o misiune extre, extreme de dificila. O lege ar trebui sa ajute cetateanul, sa regleze anumite procese din societate. Autoritatile din Romania insa nu inteleg sa faca aceste reglaje decat prin pedepse mult prea aspre, scapand din vedere latura umana si, dupa cum am mai mentionat, economica.

Probabil ca lipsa de educatie financiara, psihologica dar si ecologica stau la baza erorilor “codului rutier de 2000 de euro” cum a fost denumit prin unele cercuri ale oamenilor de afaceri care cunosc cel mai bine acest domeniu, atat cei din transporturi persoane, transport marfa cat si cei care au afaceri de inchirieri auto, inchirieri de autobuze si microbuze cu sau fara soferi cat pana si serviceurile auto. Multe prevederi din acest nou cod rutier, pe langa faptul ca nu rezolva problemele esentiale, cauzele accidentelor de circulatie nu fac decat sa propuna masuri coercitive nemaintalnite nici in tarile in care legislatia este foarte severa in acest domeniu. Ii lasam pe cei care se joaca de-a legea sa ghiceasca la ce anume ne referim, dar suntem siguri ca, pentru acest lucru este nevoie de putina imaginatie.

Un gând despre “Noul cod rutier, vechi mentalitati

  1. Pingback: Pasiunea pentru masini | Cosmin Neagu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s