Dacia, apreciata de americani

dacia-loganO stire care a trecut oarecum neobservata, sau mai bine zis prea putin comentata este aceea in care cotidianul New York Times publica un articol destul de amplu si laudativ la adresa marcii consacrate Dacia.

Initial, printr-o greseala a redactorului s-a confundat brandul eminamente romanesc cu un brand apartinand unei tari din fosta Uniune Sovietica, dar asta nu a reusit sa sa umbreasca cu nimic mandria romanilor care au citit acest articol. Multi dintre cei care citesc acest blog au facut deja cunostinta probabil, prin intermediul centrelor de inchirieri auto cu celebrul Logan, o masina robusta, cinstita si care poate fi inchiriata la preturi romanesti.

Dacia a anuntat in aceasta luna si o crestere a vanzarilor cu 21,1 la suta, pe locul doi venind la egalitate branduri de renume si traditie, Jaguar si Mazda cu circa 15,6 procente. Strategia brandului, stabilita binenteles de catre Renault a fost extrem de simpla bazandu-se pe nevoile consumatorilor de a avea acces la o masina ieftina cu caracteristici de performanta peste medie. In mijlocul recesiunii la nivel mondial, aceasta strategie a castigat o binemeritata cota de piata, facand din dacia Logan, Duster sau noul Logan masini apreciate, dupa cum spune autorul articolului mai sus mentionat masina anului 2013 in Europa.

Surprinzator, autoturismele Logan au fost extrem de bine primite chiar si in Germania, tara extrem de conservatoare mai ales in respectarea brandurilor nationale.

Este adevarat ca pentru utilizatorii obisnuiti cu branduri de lux, o calatorie cu un Logan poate parea o experienta obositoare, pentru soferii nepretentiosi, aceasta este o masina extrem de usor de condus, rezistenta si incapatoare, si, nu in utimul rand foarte ieftina. Poate acesta este si motivul pentru care a inceput sa fie extrem de folosita de firmele de rent a car din Romania, deoarece permite aduce o experienta placuta celor care doresc sa inchirieze o masina la un pret mic, raportul calitate/pret fiind, ca si in cazul cumpararii unui astfel de autoturism foarte bun.

In acest context, Carlos da Silva, analist la IHS Automotive spunea ca Dacia a avut succes in Europa de est deoarece a reusit sa formeze un nou tip de utilizator si anume, consumatorii care cumparau masini second hand vechi de circa patru cinci ani si care acum au posibilitatea sa achizitioneze acum, la aceiasi bani, un autoturism nou, modern, cu multiple facilitati, caracteristici si echipari deosebite.

Dupa cum se asteapta de catre specilaistii in domeniu, Dacia isi va continua ascensiunea pe nisa pe care a ales-o in noua strategie de vanzari urmand ca noi modele sa apara pe piata in viitorul apropiat pastrand acelasi raport calitate pret.

2 gânduri despre “Dacia, apreciata de americani

  1. Pingback: Dacia, apreciata de americaniBloguri WordPress . ro | Bloguri WordPress . ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s