Masinile inteligente si siguranta auto

masini-inteligenteDe curand a fost dat publicitatii un raport elementar asupra testelor efectuate cu masinile ce se conduc singure, teste initiate de gigantul online Google. Uriasa flota de masini inteligente destinate testelor a fost implicata in doar 11 accidente minore in cei sase ani de la lansarea programului si peste 2700000 km parcursi. Din cele 11 accidente insa, nici unul nu a fost provocat de masinile Google, soft-ul folosit functionand ireprosabil. Va mai fi nevoie de ceva timp pana la definitivarea masinilor inteligente, insa chiar si atunci, ca si in prezent, autoturismele se vor baza in continuare pe anumite sisteme de siguranta.

Astfel de autoturisme inteligente ce se vor conduce singure, dar si anumite masuri folosite de constructorii auto in ziua de azi, intra in categoria sistemelor de siguranta active, sisteme ce au rol de a preveni orice coliziune. Micsorand timpii de reactie ai masinii prin asistenta la franare, sau imbunatatind tinuta de drum cu ajutorul controlului stabilitatii, al tractiunii si al senzorului de presiune in roti, sau crescand gradul de vizibilitate prin folosirea unor faruri adaptive, toate aceste elemente au fost introduse pentru ca autoturismul sa poata ajuta mai mult soferul, in mod activ, in evitarea accidentelor. Mai mult, adaptarea vitezei prin recunoasterea vehiculului aflat in fata, detectarea pietonilor, a benzilor si a semnelor de circulatie au fost primele elemente introduse pe masinile de serie ce au dus cu gandul la viitoarele masini inteligente capabile sa ia decizii pentru reducerea numarului de accidente auto.

Inca sunt insa si vor mai fi si situatii neplacute ce trebuie tratate cu grad maxim de atentie, atat pentru stabilirea si anularea viitoara a cauzelor, cat si pentru crearea celor mai bune sisteme pentru protejarea celor implicati in accidentele respective. Astfel, odata produsa coliziunea, discutia se muta in jurul sistemelor de siguranta pasive. Intra in aceasta categorie centurile de siguranta, tetierele, sistemul Isofixprotectia lombara si laterala oferita de scaunele auto, dar si elemente ca barele longitudinale ale portierelor, tampoanele de protectie, coloana de directie segmentata, celula rigida a habitaclului, toate acestea conlucrand pentru a minimiza efectele unei.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s